
Lämmön ja jäähdytyksen asiakaspalvelu
Olemme täällä sinua varten – kuinka voimme auttaa?
Sähkis-palvelu apunasi 24/7
Helpossa itsepalvelukanavassamme hoidat asiasi kuntoon silloin kun sinulle sopii!
Sähkis-palvelussamme tarkastelet laskujasi ja siirrät niiden eräpäivää helposti. Löydät myös tiedot voimassaolevasta sopimuksesi ja voit seurata energiankulutustasi. Halutessasi voit tilata tiedon lämmön keskeytyksistä suoraan sähköpostiisi.

Muista hoitaa energialiittymiesi siirto kiinteistökaupan yhteydessä
Liittymissopimus ei siirry automaattisesti kiinteistön luovutuksen yhteydessä. Jos liittymissopimus halutaan siirtää kiinteistön uudelle omistajalle tai haltijalle, siirrosta tulee mainita kiinteistön luovutuskirjassa tai tehdä erillinen luovutuskirja. Siirto tehdään luovutuskirjassa mainitusta päivästä alkaen.
Tee sopimuksen siirto alla olevalla lomakkeella.
Kaukolämmön, -jäähdytyksen tai kaasuliittymän siirto kiinteistökauppojen yhteydessä
Kaukolämmön, -jäähdytyksen tai kaasuliittymän siirto kiinteistökauppojen yhteydessä
Löytyisikö näistä apu?
Saanko ostettua uusiutuvaa kaukolämpöä?
Haluan irtisanoa kiinteistön kaukolämpöliittymän. Kuinka toimin?
Lähetä meille vapaamuotoinen irtisanomisilmoitus sähköpostitse osoitteeseen lampopalaute@tampereenenergia.fi. Huomioithan, että irtisanomisilmoitus pitää tulla nimenomaan sopimuskumppanilta tai sopimuskumppanin valtuuttamalta taholta (valtakirja mukaan). Lämpöliittymän irtisanomisaika on yrityksillä kuusi kuukautta ja kuluttajilla yksi kuukausi.
Epäilen, että kaukolämpölaitteistossani on vikaa. Miten edetä asian kanssa?
Millä energialähteillä kaukolämpö tuotetaan?
Kaukolämmön tuotantomuodot vaihtelevat hieman enemmän eri energialähteiden kesken. Olemme siirtymässä yhä enemmän kohti uusiutuvaa energialähteitä. Tällä hetkellä lähes puolet lämmöstä tuotetaan puuaineksella ja noin puolet pääasiassa turpeella ja maakaasulla.
Voinko siirtää laskuni eräpäivää tai saada maksuaikaa?
Voit siirtää erääntymättömän laskun eräpäivää Sähkis-palvelun Laskutus-osiossa. Eräpäivän siirrosta veloitetaan 4,50 €/kpl.
Jos sinulla yli kaksi viikkoa sitten erääntynyt lasku tai olet saanut maksumuistutuksen, voit sopia sen maksamisesta olemalla yhteydessä yhteistyökumppaniimme Ropo Capitaliin, joka huolehtii erääntyneiden laskujen asiakaspalvelusta.
Ota yhteyttä sähköisesti – valitse aihe
Sähkön, lämmön, jäähdytyksen tai kaasun äkillisissä jakeluhäiriötilanteissa voit soittaa maksuttomaan päivystysnumeroon 0800 90171. Muussa tapauksessa, valitse aihe alta.
Lämpö- ja jäähdytystuotteet/-palvelut
Yhteydenotto: lämpö- ja jäähdytystuotteet/-palvelut
*-merkinnällä merkityt kentät ovat pakollisia.
"*" näyttää pakolliset kentät
Laskutus
Yhteydenotto: Lämmön laskutus
*-merkinnällä merkityt kentät ovat pakollisia.
"*" näyttää pakolliset kentät
Sähkis-palvelu
Yhteydenotto: Sähkis-palvelu
*-merkinnällä merkityt kentät ovat pakollisia.
"*" näyttää pakolliset kentät
Muut asiat
Yhteydenotto: muut asiat
*-merkinnällä merkityt kentät ovat pakollisia.
"*" näyttää pakolliset kentät
Asiakaspalvelumme yhteystiedot
Lämmön, jäähdytyksen ja kaasun asiakaspalvelu ja laskutus
Lämmön, jäähdytyksen ja kaasun liittymäasiat, myynti ja tekninen asiakaspalvelu
Lisää hyödyllistä tietoa



