Vikapalvelumme palvelee ympäri vuorokauden

Vikailmoitusnumeromme 0800 90171 palvelee sähkön, lämmön, jäähdytyksen ja maakaasun jakeluun liittyvissä häiriöissä ympäri vuorokauden. Soittaminen on maksutonta.

Ennen kuin soitat, tarkista häiriökartastamme, onko kyseessä laajempi keskeytys.

Onko kiinteistösi lämmönjakelussa ongelmia? Tarkista ensin nämä asiat

Ennen kuin soitat vikailmoitusnumeroon, pyri ensin rajaamaan vian syy. Lämpökatkojen vika saattaa olla joko kiinteistön omassa laitteistossa tai Tampereen Energian kaukolämpöverkossa. Viasta riippuen apu löytyy joko Tampereen Energian vikapalvelusta tai LVI-urakoitsijalta.

Seuraavissa tilanteissa voit olla yhteydessä suoraan LVI-urakoitsijaan:

  1. Jos säätölaitteet eivät toimi, korjaa säätölaitteiden asetukset. Ellei vika korjaannu, laita lämmitys tilapäisesti käsikäytölle ja ota yhteys LVI-urakoitsijaan.
  2. Jos pumput eivät toimi, tarkista käyttökytkimistä, että venttiilit ovat oikeissa asennoissa.
  3. Jos lämmitysverkoston paine on vähäinen, lisää vettä verkostoon ja tarkista mahdolliset vuodot.
  4. Jos kohdat 1-3 ovat kunnossa, ja toimintahäiriö jatkuu edelleen, ota yhteys LVI-urakoitsijaan

Jos toimintahäiriö on jokin seuraavista, ota yhteyttä vikailmoitusnumeroomme
 0800 90171:

  1. Kaukolämpöveden tulolämpötila on alle 65 astetta
  2. Kaukolämpöpuolen paine-ero (tulo ja paluuputkien painemittareiden lukemien erotus) on alle 60 kPa eli 0,6 bar
  3. Naapurin kaukolämmitetyssä kiinteistössä on sama ongelma
  4. Kiinteistön sähköt eivät toimi lainkaan

Lisäohjeita lämpökatkotilanteessa

  • Pysäytä kiinteistön ilmastointi jos mahdollista.
  • Älä tuuleta huoneistoa katkon aikana.
  • Ota käyttövalmiuteen takka tai muu lisälämmitin esim. auton sisätilanlämmitin.
  • Lisäeristä jäätymisarat laitteet, kuten kylmävesimittari.
  • Palauta katkoksen päätyttyä kaikki laitteet normaalitilaan.

Lisätietoja muun muassa sähkökatkojen korvauksista ja kiireettömistä vikailmoituksista löydät Tampereen Energia Sähköverkon sivuilta.

Tallennamme Käyttökeskukseen tulevat puhelut asiakaspalvelun laadun varmistamiseksi ja asiakaspalvelutapahtumien todentamiseksi. Lisätietoja palvelun rekisteriselosteessa (pdf).

Tilaa tieto keskeytyksistä suoraan sähköpostiisi

Lämmön ja jäähdytyksen keskeytykset näet nyt kätevästi Sähkis-palvelustamme.

Kun olet rekisteröinyt ja kirjaudut palveluun ensimmäisen kerran, sähköinen keskeytysviestintä aktivoituu automaattisesti. Jatkossa saat keskeytysilmoitukset suoraan sähköpostiisi! Palvelussa voit myös lisätä muita vastaanottajia keskeytysilmoituksille, ja hallinnoida mobiililaitteen push-ilmoituksia.