Otamme 12.5.2025 käyttöön uuden keskeytysviestintäpalvelun, jonka kautta tavoitamme aiempaa paremmin kaukolämmön loppukäyttäjiä eli kiinteistöjen asukkaita ja liiketilojen omistajia. Samalla LämpöSTOP-palvelumme poistuu käytöstä.  

Tampereen Energian kaukolämpöverkoston toimitusvarmuus on yli 99 %, joten katkot ovat meillä hyvin harvinaisia ja koskevat pääsääntöisesti muutamaa taloyhtiötä kerrallaan. Haluamme palvella myös keskeytysaikana asiakkaitamme mahdollisimman hyvin. 

Viestimme kaukolämmön ja lämpimän käyttöveden jakelun keskeytyksistä tekstiviesteillä ja sähköposteilla. Niitä lähetetään keskeytyksen piirissä oleviin osoitteisiin rekisteröityihin puhelinnumeroihin, jotka löytyvät julkisista palveluista. Lisäksi hyödynnämme asiakkaidemme matkapuhelinnumeroita ja sähköpostiosoitteita ja aiemmin LämpöSTOP-palvelun tilanneiden yhteystietoja. 

Uuden palvelun ansiosta keskeytystiedon kulkeutuminen asukkaille ja liiketiloihin ei ole enää kiinni isännöitsijän tai kiinteistön omistajan aktiivisuudesta.​ 

Sähköinen kanava 

Tekstiviestien lähettäjänimenä näkyy TreNRG. Viestien sisältö riippuu siitä, onko kyseessä yllättävä vikakeskeytys vai suunniteltu keskeytys. ​Suunnitelluista keskeytyksistä ilmoitamme aina ennakkoon sekä uudelleen, kun keskeytys alkaa. 

Voit aktivoida ja perua viestit osoitteessa www.tampereenenergia.fi/lampokatko. Sieltä löydät myös lisätietoa palvelusta.​ 

Miten minun pitää reagoida keskeytysviestiin? 

Kun saat keskeytysviestin, sinulta ei edellytetä toimenpiteitä. Keskeytystieto auttaa ymmärtämään, miksi kiinteistön lämmitykseen tulee katko ja miksi hanoista tulee katkon ajan kylmää vettä.